لطفاً این وبلاگ را محبوب کنید:

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی سایت نازک بین ایمنی شغلی پست الکترونیک درباره
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

89/11/21
10:42 ع

 

یوم الله حاصل چیزی نبوده و نیست جز بصیرت، و هر جا که بصیرت وجود داشت، یک یوم الله هم پدید آمده است. اصلا یوم الله یعنی روز خدا و روز خدا برای کسی که بینایی ندارد هیچ معنایی ندارد!

بصیرت یعنی دیدن و دیدن وقتیست که چشم را از نور محروم نباشد. چشم دل وقتی نور را می بیند که به مصداق قرآن کریم، کور نشده باشد، دل وقتی درک می کند که مهر نشده باشد، گوش وقتی می شنود که کر نشده باشد. بصیرت یعنی چشم دل انسان بگردد به دنبال نور هدایت، یعنی انسان از نور روی نگردان نشده باشد. هدایت از قرآن که نور است حاصل می شود، از کلام معصوم، از منبر، از ایمان؛ باور کنید که دشمن به سمت مؤمن نور نمی تاباند، سایه می افکند. باور کنید شبکه های ماهواره ای استعمار نور نمی تاباند، این ها سیاهچاله اند، نور را می خورند.

دوستان من، دوستان ندیده و دیده ام! بصیرت را با ظلمت نمی شود یافت، برای دیدن باید تاریکی را روشن کرد و یا لااقل از تاریکی به روشنایی گریخت. نباید به تاریکی عادت کرد، چشم و گوش و دلی که به ظلمت عادت کند، به فرموده ی قرآن کور و کر و مهر می شود. محتوای وجود را باید از نور ایمان، از نور قرآن و از نور حق پرکرد، آن وقت اگر کسی مفهوم بصیرت را قبول نکرد، هر چه خواست، واقعا هر چه خواست به من بگوید.

اگر کسی می خواهید به آنجا برسید که به مصداق قرآن کریم همه ی حرف ها را گوش کند، تا انتخاب کند، پس اول مؤمن باشد، چرا که آن آیه برای مؤمنان است، اگر خواص مؤمنان را کسی می خواهد بداند، به قرآن و نهج البلاغه رجوع کند، آن وقت خودش از تاریکی گریزان می شود، از بی بی سی، از س ان ان و فارسی وان و...؛ باور کنید که اینها نور حقیقت، نور ایمان، نور حجاب و نور غیرت را می خواهند خواموش کنند که البته به قول خداوند نمی توانند و اگر چه نمی توانند نور ایمان را خاموش کنند ولی می توانند مردم را از نور محروم کنند و اصلا 2000 کانال ماهواره ای نمی تواند وقتی برای خدا و نماز و قرآن و دعا و مسجد بگذارد؟! اگر کسی سراغ دارد به ما هم نشان بدهد!

آری 22 بهمن تجلی با بصیرتان است، همانطور که 9 دی بود. بصیرت یعنی دیدن، دیدن پنجه ی شیطان! دندان استکبار! و البته بصیرت یعنی هم دیدن و هم به نمایش گذاشتن! نمایش قدرت و اقتدار انقلاب اسلامی ایران!

 

میهمان عزیز شما ممکن است از سایت دیگری به اینجا لینک شده باشید، در صورت تمایل به صفحه ی اصلی وبلاگ مراجعه نمایید، مطالب وبلاگ به صورت مستمر به روز می شود.

 


nazokbin


شبکه اجتماعی
  

89/11/21
12:36 ص

در حاشیه ی اظهارات آقای محسن رضایی در برنامه ی "دیروز، امروز، فردا": 

فتنه این نبود که یک اتفاقاتی در اثر اشتباهات دو طرف پیش آمده باشد و بعد هم طبق به قول خودتان با همان طرحی که شما پیش بینی کرده بودی (البته با تفاوت زمین تا آسمان)، خارجی ها به قصد سوء استفاده وارد شده باشند، آقای رضایی نگرفتی! نه نه دی را گرفتی! نه فتنه را!
 

آقای رضایی! ابا نکن از اینکه بگویی فتنه بوده! مدام از کلمه ی حوادث پس از انتخابات به جای فتنه استفاده نکن! منتظر نباش تا مجری بگوید که فتنه گران تا یکبار توهم بگویی فتنه گران! نکند جریان ستاد صیانت از آرا را فراموش کرده ای!؟ یادت رفته است که مقام معظم رهبری چقدر روی توطئه برای تشکیک در انتخابات تذکر دادند! یا اصلا نگرفته بودی که یادت رفته باشد! اگر این طور نبود، نمی رفتی هم داستان با همان هایی بشوی که انتخابات را زیر سوال بردند! اگر به قانون تعظیم کرده بودی که پس از حضور در بازشماری صندوقها، کار را نیمه کاره رها نمی کردی تا بتوانی چهره ی طلبکارانه ات را حفظ کنی! هنوز هم نمی گویی که "اشتباه کردم اصرار می کردم که تقلب شده!" اگر نخواهیم بگوییم با سران فتنه هم صدا شده بودی لااقل باید بگوییم که شناختت از جامعه آن قدر ضعیف بود که فکر می کردی خیلی بیشتر از اینها رأی می آوری!

آقای رضایی! هنوز تاکید داری که پیش بینی ات در مورد حمله ی آمریکا به ایران درست بوده! چرا؟! چون آقای بوش در خاطراتش نوشته بود! ولی نگفتی که پیش بینی آن کسی که گفت آمریکا جرأت چنین غلطی را ندارد، صحیح تر بود! نکند فکر می کنی که روزگار اشتباه گردید! راستی یک بار هم که شده بگو خدا را شکر که پیش بینی غلطم محقق نشد، بگذار فرمانده ی امام هم  برای ما مثل نخست وزیر امام نشود!

آقای رضایی! امام به شما که جوان بودی اعتماد کرد و ما هم قدردان زحمات شما هستیم که اگر نباشیم، نمک نشناسیم! اما آقای رضایی! همانطور که از پیروزی ها می گویی و تحلیل شان می کنی، نمی گویم که از شکست ها و دلایلش بگویی، ولی لااقل شکست ها را هم به یاد داشته باش! شکست هایت اگر چه تعدادی عاشقان شهادت را به فیض شهادت رساند، اما انقلاب را از وجود قهرمانانی بزرگ محروم کرد! ولی باز هم ما قدردانت هستیم! چرا که مورد تأیید امام خمینی بودی، اکنون هم می خواهیم که مورد تأیید امام خامنه ای بمانی و اشتباهاتت را بپذیری که این رسم جوانمردان است.

راستی منظورت را نفهمیدم که می گفتی در برخورد با مردم اشتباه شد و در نتیجه یک اعتراض اجتماعی، سیاسی شد! نفهیمدم که می گفتی مردم سوال داشتند و باید مجوز صادر می شد یعنی چه! یعنی درک شما از مسائل امنیتی همینقدر است! یعنی درخواست موسوی و خاتمی برای ریختن در خیابان ها را چه پس و چه پیش از انتخابات اجتماعی می دانی! واقعا فکر می کنی اگر برای راهپیمایی ها مجوز صادر می شد، یک ماهه مسئله تمام می شد! یا شاید احساس می کنی که شما می توانستی این مسئله را یک ماهه جمع کنی!؟ ولی حیف که شما هم جزء معترضان بودی!

متاسفم که هنوز نمی گویی من اشتباه کردم که هم ساز سران فتنه شدم! هنوز نمی گویی که اشتباه کردم که رفتم زیر بیرق آقای هاشمی! هنوز نمی گویی که اشتباه کردم نامه ی سرگشاده برای رهبر و مولایم نوشتم! آقای رضایی! احساس نمی کنی که ادعاهایت زیادی زیاد شده است، هم متخصص مسائل نظامی، هم متخصص مسائل اجتماعی، هم متخصص اقتصاد، هم متخصص سیاست، هم متخصص مسائل جوانان، می ترسم که روزی زیر بار ادعاهایت له شوی! و یا لااقل اینطور بگویم که به تمام تخصصهایت بصیرت را هم اضافه کن تا نیازی به تشر بصیرت عوامی مثل من در 9 دی نداشته باشی!

آقای رضایی! نگذار بگویند که اگر به جوانان زیادی بها داده شود، چیزی نمی گذرد که توهم برایشان ایجاد می شود، همان کاری که موسوی کرد را تکرار نکن! بگذار که ما با دیدن شما یاد شهدایی بیفتیم که جز اطاعت چیزی برای سرگشاده نوشتن نداشتند! 

 


nazokbin

89/11/19
8:5 ع

بعد از درج عکس دیدار همسر رییس جمهور لبنان با همسر احمدی نژاد به عنوان سند دیدار همسر رییس جمهور با همسر رییس جمهور مصر، لازم شد که تصویری را در جواب این سایت حامی علی لاریجانی (شمال نیوز) درج نمایم، حال اگر می توانند مثل ما سند رو کنند و تکذیبیه صادر نمایند:



nazokbin

89/11/19
11:27 ص

متعاقب اظهارات خلاف واقع یکی از میهمانان برنامه زنده تلویزیونی ”دیروز امروز فردا“ معاونت ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس جمهور تکذیبه‌ای منتشر کرد:به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،متن این اطلاعیه به شرح زیر است:
در پی پخش اظهارات یکی از میهمانان برنامه زنده تلویزیونی ”دیروز امروز فردا“ در خصوص ملاقات همسر رییس جمهور اسلامی ایران با همسر رییس جمهور مصر اعلام می‌دارد همسر محترمه رییس جمهور هیچگونه ملاقاتی با همسر رییس جمهور مصر نداشته و مطالب یاد شده کذب محض می‌باشد. انتظار می‌رود رسانه ملی در انعکاس مطالب مرتبط با ریاست محترم جمهور دقت و ملاحظه بیشتری مبذول دارد.همچنین این معاونت از ریاست محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی درخواست دارد تا مراتب به نحو مقتضی به اطلاع مردم شریف ایران رسانده شود.
تکمیلی1 : سایت شمال نیوز در خصوص این دیدار عکسی درج کرده است که باید منتظر پاسخ ماند:

تکمیلی 2: با جستجویی در اینترنت، تصویر نقشه ی مصر و تصویر همسر مبارک را پیدا کرده ام تا خودتان مقایسه کنید:

راستی یادم رفت بنویسم که سایت شمال نیوز از حامیان علی لاریجانی است.


nazokbin

89/11/14
8:43 ع


دیده اید که آقای لاریجانی لغات ترکیبی جدیدی ابداع می کند و بعد هم خودش و طرفدارانش کلی حالشو می برند؟! با کمی دقت در این کلمات مانندِ شیاد سیاسی و رقص سیاسی (دیپلماتیک) مشاهده می شود که تمام کلمات ترکیبی ایشان از دوکلمه تشکیل شده است، اولی متغیر و دومی کلمه ی "سیاسی"، حال اگر به خودمان جرأت بدهیم از سبک ایشان استفاده کنیم، کلمات زیر را می توانیم تولید و به ایشان پیشنهاد کنیم، البته مقام شامخ ایشان فراتر از آن است که ما فکر کنیم ایشان قبلا به این لغات نرسیده باشند، ولی احتمالا صلاح به استفاده از آنها ندیده اند:

مِه سیاسی: کنایه از شرایط مبهمی است که چون آینده ی معادلات سیاسی در پرده ی ابهام قرار دارد، بهترین کار شنای سیاسی بر امواج است.

شنای سیاسی
: کنایه از شنا بر امواج سرگردان سیاسی است که شناگر در آن به مانند یک مرغابی سیاسی شنا می کند بدون آنکه حتی خیس شود.

تبریک سیاسی
: کنایه از تبریکی است که با وجود آنکه چیزی برای تبریک وجود ندارد (و شاید هم محل تسلیت باشد)، مورد نیاز طرف مقابل بوده و مراتب "توهم" طرف را پدید می آورد. بهترین نوع آن در شب انتخابات به بازنده ی انتخابات گفته می شود.

استعفای سیاسی
: کنایه از استعفایی است که به منظور مشکلات شخصی یا نامزدی در مجلس مورد نیاز طرف است، اما طوری وانمود می شود که به خاطر خرابکاری های مافوق، مثلا رییس جمهور انجام شده است.

استیضاح سیاسی: کنایه از اعتراضی سیاسی است که بدون قلم رنجه کردن برای جواب به یک نامه ی گلایه آمیز انجام می شود.

خودکشی سیاسی: کنایه از عملی است که معمولا در اثر ناامیدی از کسب یک جایگاه مردمی مهم مثل ریاست جمهوری انجام می شود و موجب "منفوریت سیاسی" فرد در جامعه می شود. نمونه های بارز این مسئله در کسانی که طی این 2 دوره در انتخابات شکست خورده اند به صورت اپیدمی مشاهده شده است.

جلای وطن سیاسی: کنایه از فردی دارد که به منظور نفوذ بیشتر در علما و مراجع و موش دواندن در روابط دولت و رهبر با برخی مراجع، به جای اینکه در موطن خود نامزد انتخاباتِ مثلا مجلس شود، در یک شهر زیارتی مثل قم نامزد می شود.

پنبه ی سیاسی: کنایه از ابزاری است که برای بریدن بی سروصدای مثلا سر دولت بکار می رود، این پنبه می تواند با استفاده از ابزارهای قانونی در کاهش اختیارات قانونی رقیب مثلا از طریق پافشاری بر مصوبات غیر قانونی و شرعی (از نظر شورای نگهبان) به منظور حواله دادن به مجمع به بهانه ی مصلحت بودن حاصل شود، "استیضاح سیاسی" نیز می تواند به عنوان یک "پنبه ی سیاسی" تلقی گردد.

ولایت پذیری سیاسی: به نوعی ولایت پذیری گفته می شود که اوامر ولایت در غیر محل و شأن نزول اجرا شوند، مثلاً زمانی امر به وحدت و سعه ی صدر را جدی بگیرند که امر به تعیین موضع شده است؛ یا تعیین موضع در خصوص فتنه، به تعیین موضع در مورد کهریزک تنزل یابد؛ یا امر به کمک به دولت را به نظارت و کنترل شدید دولت تعبیر نمایند و ...

حمایت سیاسی: کنایه از نوعی حمایت است که به بهانه ی این که طرف خیر و شر خود را نمی داند انجام می شود و ممکن است به اشتباه! خصومت تعبیر شود، مثل "حمایت سیاسیِ" مجلس از دولت، با کاهش اختیارات، استیضاح و تغییر اساسی در لوایح بودجه یا هدفمندی یارانه های دولت.

اتحاد سیاسی: به اتحادی تلقی می شود که محور وحدت نه ولایت که خصومت با جایگاه دیگری مثلاً دولت باشد، این اتحاد بین طرفداران تفکرات اصلاح طلب و اصولگرا، تفکرات سرمایه داری یا اقتصاد دولتی، موافقان با رابطه با آمریکا و مخالفان با رابطه با آمریکا و کلاً هیچ طیفی محدودیتی ندارد، صورت می گیرد.

ورشکسته ی سیاسی: کسی است که از اصل و فرع سرمایه و سابقه اش متضرر شده است و به منظور کاهش زیان، می خواهد همه را در ضررهای خود شریک کند، معمولا "ورشکسته های سیاسی"، با ایجاد "اتحادهای سیاسی"، "جریانهای ورشکسته ی سیاسی" ایجاد می کنند.  


nazokbin

89/11/14
10:22 ص

متأسفانه سایت های خبری ما همگی خود را مستقل می دانندو برای این که خط و ربطشان مشخص نشود، نامی از مسئولان سایت درج نمی شود و همه ی چیزهای موجود هم در حد گمانه زنی است. صراط نیوز یکی از سایتهایی است که من وابستگی اش را نمی دانم ولی مهمترین خطی که دنبال می کند، بحث مشایی است، آن قدر این مسئله در این سایت پررنگ است که همیشه چند مطلب ناب از مشایی در آن وجود داشته و تنها چیزی که زود به زود به روز می شود، همان مطالب است. من کاری به مشایی ندارم که به قول رهبر معظم انقلاب یک مسئله ی فرعی است، اما جالب این که این سایت،این بار فرعی بودن بحث مشایی را حتی با وجود دستور مقام معظم رهبری رد می کند و ناجالب تر اینکه در ادامه ی خبر نظراتی را درج می کند که کاملا خلاف ادب بوده و هیچ حد و مرزی را رعایت نمی کند، هم به قومیت ها اهانت می کند و هم حرفهایی می زند که حتی من از نقل قولش هم شرم دارم. در هر صورت فکر کردم اگر اسم سایت را بی ادب نیوز می گذاشتند بهتر بود!
 


nazokbin

89/11/14
1:15 ص

حسین جان به زخم دل خونم نمک زدی، قربان دست با نمکت بروم که با اشک قلم نالانت، سیلاب به راه می اندازی و می شوری دل ما را و می بری آبروی نمک نشناسان را؛ نوشته ای از حسین قدیانی تقدیم می گردد:

سخنی صریح و صمیمی با رئیس جمهور محترم و محبوب قلوب ملت، دکتر احمدی نژاد عزیز


موضع ما هنوز هم، همان موضع مناظره است 

این روزها بزن بزن است؛ همه دارند هم را می زنند. این روزها همه دارند تو را می زنند… و “من، تو، او، ما، شما، ایشان”، به گناه مشایی، گاهی خود تو را. از تو به خاطر مشایی، حتی معدود کسانی که درست انتقاد می کنند، آیا خسته نباشیدی هم به تو می گویند؟!… که اینقدر پیر شده ای در عرض ? دولت؟! بد بودن مشایی، جای خود؛ بی معرفت بودن ما هم به جای خود! ببخش ما را آقای رئیس جمهور. تو با ?? میلیون رای اگر یک مشایی داری، عده ای بدون رای، حتی بدون رای اقلیت، سراپای وجودشان مسئله سازی است. چه شده ما را که مشایی را درشت می بینیم و پیری زودهنگام تو را درست نمی بینیم؟! چه بر ما آمده که حمایت از دولت، مصداق خروج از ولایت، معرف بی بصیرتی شده؟! در عرض این چند سال، چقدر بی خوابی کشیدی، تا فلان روستایی، مدرسه اش، آب و برق مناسب داشته باشد؟… این همه که تو بر کارآمدی نظام اضافه کردی، خوب بعضی اصولگرایان دارند مزد زحماتت را می دهند! بخشی از جریان اصولگرا تو را از سران کفر و نفاق و فتنه بیشتر می زنند! بخشی از جریان اصولگرا یک خط در میان از مشایی انتقاد می کنند، و از دولت، حمایت! دیگر بخش این جریان، پرونده فلان مدیر دولت را مهمتر از پرونده سران فتنه می داند! می ماند تنها بخش جریان اصولگرا که خدمات دولت را به قدر وسع خود پوشش می دهد و گاهی هم در همان حد که “آقا” گفت، حرف خود را می زند… و عجبا که برخی از مدعیان دوستی شما، بیشتر همین گروه آخر را ملامت می کنند!… و به جای خواص بی بصیرت چسبیده به جریان اصولگرا، برای حاج حسینین صفار و شریعتمدار، شعر می سرایند! اصلی ترین حامیان تو را، عده ای به اسم دفاع از تو، بد دارند می زنند. بد دارند تهمت می زنند. چند بار تیتر یک کیهان و وطن امروز و جوان و چه و چه به انعکاس خدمات دولت شما گذشته است، و چند بار رسانه های مشایی، به جای “مسئله حاشیه دولت”، “خدمت متن دولت” را تیتر یک کرده اند؟!… اما شما رسانه های ما را نمی خوانی! عیبی ندارد!… گفت: “به کسی که مستوجب آتش است، به خاکستر قناعت کرده اند؛ چه جای گلایه است”؟!

***
محمود! چونان قبل، باز هم می خواهم تو را مدح کنم. رساتر از قبل. می خواهم چنان از تو تعریف کنم که طعنه به تملقم زنند. باکی نیست. تو زیاد فحش شنیده ای از دوست و دشمن. چاپلوسی این دولت مظلوم، راه دوری نمی رود! زیاد از روی چاپلوسی برای راس فتنه، تو را زده اند. بگذار من از روی تملق پابرهنه ها، کمی از هزاران خوبی دولت عدالت محور بگویم اما برای من سئوالی آزاردهنده به وجود آمده، از تو می پرسم؛ اگر کسی، نه با جریان مسئله ساز برای دولت، نسبتی داشته باشد، و نه با جریان مسئله ساز برای حکومت، اصولگرا نیست؟! آیا نمی توان تو را دوست داشت و در عین حال، از “مکتب ایرانی” و “مکتب بی بصیرتی”، از هر ? بیزار بود؟!… می شود؛ ما می توانیم! باور کن دوست داشتن تو، همانقدر با دوست داشتن جریان خواص بی بصیرت، متضاد و غیرقابل جمع است، که با محبت مکتب ایرانی! دل جای یک دلبر است؛ مگر نه؟!… “با من صنما، دل یک دله کن”.
محمود! دل، ? دله نمی شود؛ این یکی را ما نمی توانیم! ما به تو رای دادیم. به تو. حمایت از تو وظیفه ماست. قصوری اگر کردیم، بر ما ببخش! بر ما ببخش که زود داریم عاقبتت را “پیش بینی” می کنیم! بر ما ببخش که از همین حالا روزشمار سقوط برای تو گرفته ایم! هم ما را ببخش و هم صد البته مدعیان دوستی ات را که با “ادبیات متفاوت” از خدمت، ذهن ما را درباره آینده، دچار اوهام خطرناک کرده اند! این داعیه داران، مگر چه خوابی برایت دیده اند، که “پیش گویی” می کنند؛ ما یکی ? سال بعد همین زمان، حکم به تکفیر تو خواهیم داد؟! این عزیزان، ما را دارند از چه بیمی، به خیال خود مطمئن می کنند؟! چه در بیداری برایت تدارک دیده اند، که ما در خواب هم دوست نداریم آن روز را ببینیم؟!… ما که سراپای وجودمان عشق به عدالت محوری دولت توست. آن اندازه که باید خدمات دولت تو را پوشش نداده ایم؛ این درست، اما خودت قضاوت کن که بیشترین خوبی های بیشمار این دولت را کدام دسته از هوادارانت منعکس کرده اند؟!… عیبی ندارد؛ رسانه های ما را نخوان، اما حرف دل ما را بخوان. از چشم مان حرف ما را بخوان. از اشک چشم ما! از این دل نوشت…

***
محمود! آن روستایی اگر وبلاگ ندارد که از تو تشکر کند، اما منِ شهرنشین، سایتی دارم که فلان تقصیر دولت تو را نقد کنم و آن آقازاده بهمان جای شمال شهر، قدرت این را دارد که بگوید تقلب شده! یعنی تو رئیس جمهور نیستی! با دیکتاتوری سر کار آمده ای! آقازاده می گوید؛ تو محصول دیکتاتوری آخوندها هستی و پدرش ادعا می کند جریان ضد روحانیتی!… کیستی تو محمود؟! کاش لااقل اندازه “آقا” از تو حمایت می کردیم، ما که ادعا داریم سرباز ولایتیم. به تو گفتند جریان ضد روحانیت اما تو در یزد از پدر بزرگوار همین آقای خاتمی، و از دیگر روحانی شهید؛ آیت الله صدوقی به نیکی یاد کردی اما روزگار فتنه، به تو، به من، به ما، به شما، به ایشان، به امام، به شهدا، به رهبر حکیم، گفتند “مرگ بر دیکتاتور، چه رهبر، چه دکتر”. آن کس که این شعار را سر داد هنوز آزاد است و هنوز می نویسد و هنوز بیانیه می دهد و هنوز در روزنامه اش تیتر یک می کند که “مبارک در آستانه سقوط”!… و بالای تیتر یک، در یک گوشواره، عکس “آقا” را می گذارد و در گوشواره دیگر، عکس تو را. در جمهوری اسلامی اگر خفقانی باشد، از آن ما بچه حزب اللهی هاست! نیست؟!… در جمهوری اسلامی اگر خفقانی هم نباشد، پس بگذار مهندس، “من، تو، او، ما، شما، ایشان” را فرعون بخواند! وه، که چه فراعنه خوبی هستیم ما! رامسس دوم هم اگر مثل ما فرعون بود، موسی با او ائتلاف می کرد! شک نکن محمود! ما اگر هم عصر موسی بودیم، فرعون از هارون به موسی نزدیک تر می شد! ما چند قرن دیر فرعون شدیم و الا نیل شکافته نمی شد و ام موسی، طفل خود را در صندوقچه نمی گذاشت و جگرگوشه خود را در نیل، رها نمی کرد! این روزها تمام سینه ما، صحرای سیناست؛ “فاخلع نعلیک، انک بالوادی المقدس طوی”. بگذار آهی بکشم از دست این روزگار، آ….. الله …..ه! این آه “یعنی کلیم آهنگ جان سامری کرد، ای یاوران باید ولی را یاوری کرد؛ گر صد حرامی صد خطر در پیش داریم، حکم جلودار است سر در پیش داریم؛ حکم جلودار است بر هامون بتازید، هامون اگر دریا شود از خون بتازید؛ از دشت و دریا در طلب باید گذشتن، بیگاه و گاه و روز و شب باید گذشتن؛ فرض است فرمان بردن از حکم جلودار، گر تیغ بارد گو ببارد نیست دشوار؛ جانان من برخیز بر جولان برانیم، زآنجا به جولان تا خط لبنان برانیم؛ آنجا که جولانگاه اولاد یهوداست، آنجا که قربانگاه زعتر، صور، صیداست؛ آنجا که هر سو صد شهید خفته دارد، آنجا که هر کویش غمی بنهفته دارد؛ جانان من اندوه لبنان کشت ما را، بشکست داغ دیر یاسین پشت ما را؛ جانان من برخیز باید بر جمل راند، حکم است باید باره تا دشت امل راند؛ باید به مژگان، رُفت گرد از طور سینین، باید به سینه رفت زینجا تا فلسطین؛ باید به سر زی مسجدالاقصی سفر کرد، باید به راه دوست ترک جان و سر کرد؛ جانان من برخیز و بشنو بانگ چاووش، آنک امام ما علم بگرفته بر دوش؛ تکبیر زن لبیک گو بنشین به رهوار، مقصد دیار قدس همپای جلودار”. 

***
محمود! می دانم ای همپای جلودار، این روزها همه دارند تو را می زنند؛ راس فتنه هستی مگر تو، که این روزها همه دارند تو را می زنند؟!… آری، این روزها همه دارند تو را می زنند؛ اصولگرایان از همه بیشتر و آن وقت گله دارند که چرا تو خود را نامزد اصولگرایان نمی دانی؟! اگر خواص بی بصیرت، سردمداران جریان اصولگرا هستند، تو فقط نامزد ما ملتی، اما اگر آن پدر و مادر شهید روستای حسن سرای رودسر هم خودشان را اصولگرا می دانند، شک نکن که تو کاندیدای ما اصولگرایان هستی. می دانم؛ عده ای اصولگرایی را با جناح راست، اشتباه گرفته اند! ما هر بار که به تو رای دادیم، به ناطق و خاتمی، با هم گفتیم “نه”. به هاشمی و موسوی با هم گفتیم “نه”. به مصلحت و دروغ با هم گفتیم “نه”. به اشرافیت و اسلام مرفهین بی درد، با هم گفتیم “نه”. به روحانی نمایان و روشنفکران غرب زده، با هم گفتیم “نه”. به رژیم طاغوت و جمهوری اسلامی قلابی، با هم گفتیم “نه”. ما هر بار که به تو “آری” گفتیم، “نه” گفتیم به زَر و زِر و زور و تزویر و مصلحت. جرم جناح راست در اشرافیت، از جناح چپ بیشتر است. رای ما به تو، “آری” به عدالت بود. “آری” به ولایت بود. عاری بود از مصلحت هایی که همیشه به ضرر عدالت، “تشخیص” داده می شود.
محمود! جناح چپ، ولایت فقیه را نمی خواهد؛ صد رحمت به این جناح، که جناح راست، ولایت فقیه را فقط برای اشرافیت خود می خواهد. یکی در کربلا رسما به ندای “هل من معین” حسین، “نه” گفت و دیگری گفت: من با حسین، همه جا همراهی می کنم، جز کربلا. این دومی آزاردهنده تر است؛ نیست؟! گوش کن این آزار را… ما تو را ای خامنه ای، ای یار دیرین، قبول داریم، اما به آن شرط که پای رای یک مشت پابرهنه پاپتی، به این احمدی نژاد تازه به دوران رسیده، نایستی!… ما علی جان! تو را قبول داریم، اما کاری با زندگی ما نداشته باش، که این را از کجا آورده ای و در چه راهی می خواهی خرج کنی؟!… علی جان! ولایتت را قبول داریم، اما می بخشیدها؛ دوستی گفتند، رفیقی گفتند؛ یار، همراه و همسنگر دیروز و امروز و فردایی گفتند!… اصلا آقای خامنه ای! آن زمان که من با امام عکس داشتم، احمدی نژاد کجا بود که حالا آن گداگرسنه هایی که به این بابا رای دادند، کجا باشند؟!… هان؟!… آن نامه “آقا” خطاب به شما؟! این نامه شما خطاب به نمایندگان؟! آن توصیه وحدت به سران قوا؟! این دعوا و مرافعه های روی مخ ما؟! کاش وقتی “آقا” می گویند؛ “از سران قوا رضایت دارم”، این رضایت از صمیم قلب ایشان باشد. ما به تو رای دادیم برای شادی این قلب. توقع ما از تو، بیش از دیگر سران قواست. تو منتخب مایی. ما به تو به خاطر عکس هایت با امام، رای ندادیم؛ امروزِ تو برای ما از گذشته ات مهم تر است، اما نگذار دل مان برای احمدی نژاد ?? تنگ شود. وظیفه حمایت از تو روی دوش ماست؛ آنجا که سابقه دارها، از گذشته خود بر فرق امروز ما چماق می سازند. تو کجا بودی؟! ما کجا بودیم؟!… جناب عمار! چرا اندازه طلحه و زبیر با پیامبر عکس نداشتی؟!… ما هر چه می کشیم از دست توست برادر!… “این عمار” نه در روزگار سیدعلی، که حتی در قاب عکس خمینی؟!… غیبت داشتی برادر! غیبت داشتی محمود! غیبت داشتی، من!… هان ای من! با تو هستم؛ عرصه خطر، صلب نیاکانت بود یا عبور از بحران؟!… هان ای من!… “من چه گویم که تو را نازکی طبع لطیف، آنچنان هست که آهسته دعا نتوان کرد”… هان ای من! “دلم تا دست بر دامان در زد، دو دستی سنگ شیون را به سر زد؛ امیدم مشت نومیدی به در کوفت، نگاهم قفل در، میخ قدر کوفت؛ چه درد است این که در فصل اقاقی، به روی عاشقان در بسته ساقی؛ بر این در،‌ وای من قفلی لجوج است، بجوش ای اشک هنگام خروج است؛ در میخانه را گیرم که بستند، کلیدش را چرا یا رب شکستند؛ دعا کردند در زندان بمانم، دعا کردند سرگردان بمانم؛ من آخر طاقت ماندن ندارم، خدایا تاب جان کندن ندارم؛ دلم تا چند یا رب خسته باشد، در لطف تو تا کی بسته باشد؛ بیا باز امشب ای دل در بکوبیم، بیا این بار محکم تر بکوبیم”… هان ای من! “کیست این پنهان مرا در جان و تن، کز زبان من همی گوید سخن؛ این که گوید از لب من راز کیست، بنگرید این صاحب آواز کیست؛ در من این سان خود نمایی می کند؛ ادعای آشنایی می کند؛ متصل تر با همه دوری به من، از نگه با چشم و از لب با سخن”.

***


محمود! ما هر بار که به تو رای دادیم به خمینی و خامنه ای و خون شهدا “آری” گفتیم. ترجمه رای ما به تو این است: “تایید اسلام پابرهنه های محبوب امام”. درست است که همه آن ?? میلیون نفر به جمهوری اسلامی “آری” گفتند، اما رای دهندگان به تو یعنی اکثریت جامعه، واضح تر سخن گفتند که جمهوری اسلامی انقلابی می خواهند، نه جمهوری اسلامی قلابی. آن کس که هنوز هم بر مواضع فتنه خود اصرار دارد، نماد جمهوری اسلامی قلابی است. عده ای فعلا به مصلحت شان نیست، از این صریح تر علیه جمهوری اسلامی سخن بگویند! از این عده آیا کسی اطراف شما نیست؟!
محمود! تو سرباز جمهوری اسلامی انقلابی هستی. جمهوری اسلامی پابرهنه ها. ما روی نام بلند تو زیاد قسم خورده ایم. تو سوگند به قرآن خوانده ای، ما قسم به قرآن ناطق. تو سوگند به قانون اساسی خورده ای، ما قسم به خون شهدا. عده ای اما اصولگرای آمریکایی هستند و با اینکه اصولگرا هستند، پرونده مهدی هاشمی را کوچک تر از آن می دانند که بررسی شود! بگذار عده ای تو را از موضع اصولگرایی بزنند؛ مگر به نام دین، سر از بدن حسین جدا نکردند؟… اما اجازه نده که عده ای از همین موضع اصولگرایی، در نقد تو حق داشته باشند! و حق داشته باشند که نگران تو باشند! خوب می دانی چه دارم می گویم. کاش همه منتقدین تو ناحق بودند اما آنجا که مصباح هم از دست مکتب ایرانی و مخلفاتش، آه می کشد، آنجا که نامه های در خفا، سر از جراید در می آورد و وحدت میان سران قوا را می شکند، راستش دل ما هم می شکند. من اصلا نمی خواهم حق را به دیگر قوا بدهم. حرف ما این است؛ وقتی رهبر عزیز امر می کند که “مسئولان، جلوی چشم مردم به دعوا با هم نپردازند”، ما توقع مان از تو، بیش از دیگران است و الا منکر حملات ناجوانمردانه به تو نیستیم و آنجا که از منظر اصولگرایی، بی رحمانه تو را می زنند، حرف مان درددلی بیش نیست؛ مگر به نام نخست وزیر امام، میراث امام، ولایت فقیه را نمی زنند؟ مگر به نام محمد، به نام خمینی، علی را نمی زدند و سیدعلی را نمی زنند؟! عادت دیرینه ما زخم برداشتن از دوست است؛ با همان دوست که باید با او وحدت کلمه داشته باشیم، تا دشمن به ریش ما نخندد. ما مادریم، نه نامادری محمود!… آخرین بار در کدام سجاده، روی کدام مُهر کربلا، گریه کرده ای؟… شیعه یعنی اشک. یعنی سکوت. یعنی فریاد. یعنی داد. یعنی غم در دل و تبسم بر صورت. یعنی بصیرت. یعنی ولایت پذیری.
محمود! آیا خاتمی و هاشمی را هم می شد با اسم کوچک صدا کرد؟… من به تو حق می دهم نامه بنویسی اما نه در جلوی چشم ما و چون تو را بیشتر از اصولگرایان آمریکایی، ولایت پذیر می دانم، و ولایت پذیر می خواهم، فکر می کنم فرق تو با خواص بی بصیرت، همین جاهاست که باید معلوم شود. تو سوگند مایی محمود!… سوگند ما. گاهی لازم است چون مالک، از “موضع حق”، به نفع “حق موضع”، سکوت کنیم. در ملا عام سکوت کنیم… بله! ما می دانیم بعضی ها تو را برنمی تابند؛ نیازی به نامه نیست. این جماعت، قبل از تو، رای ما را به تو برنمی تابیدند. یادت رفته؟! این درست که برخی به بهانه نقد مشایی، تو را تخریب می کنند، اما هنوز هم بیشترین حمله به تو از ناحیه کسانی است که با اصل ولایت فقیه مشکل دارند. مهمتر از عده ای که به نام مشایی، تو را می زنند، آن عده اند که به قصد تخریب “آقا” تو را نشانه گرفته اند. جناب راس فتنه از این زاویه با تو دشمنی می کند، و برخی از همین زاویه با تو دوستی خاله خرسه می کنند! دوستانی که برایت مسئله درست می کنند، شک کن در ادعای دوستی شان. این دوستان دارند خوراک می دهند دست دشمنانت. دشمن تو همان کس است که در مناظره آبرویش را بردی، آبروی خاندانش را بردی، اما آیا نباید شک کنی در ادعای دوستی آن دوست که به همین دشمن، خوراک می دهد؟ عده ای از دشمنانت “مصلحت” نمی بینند که مستقیم با ولایت فقیه دربیافتند، تو را نشانه گرفته اند تا دولت محبوب ما را بزنند. این دشمنان تو، آنقدر پست و زبون اند که سفرهای استانی تو را گداپروری می خوانند و خوبی های تو را بد جلوه می دهند. این دشمنان تو، آنقدر حقیر و نامردند که در برابر طرح عظیم هدفمندی یارانه ها، کارشکنی می کنند. ما اینها را می دانیم. ما بارها و بارها با قلم خود، با کار خود، با این افتخار که در این دولت، کارگری کردن به پادشاهی شرف دارد، دشمنانت را زده ایم. باز هم می زنیم. هم از موضع ولایت پذیری، هم از زاویه حمایت از رئیس جمهور قانونی ملت، و هم از دریچه جای دنجی که در کنج دل ما داری. ما از تو دفاع می کنیم اما گلایه ما از دست آن دسته از مدعیان دوستی توست که به همین جماعت، این گستاخی را می دهند و این خوراک را فراهم می کنند که تو را جریان ضد روحانیت خطاب کنند. نه فقط تو، که عالمی در رتبه “مصباح هدایت” را جرئت کنند و جریان بدون سابقه انقلابی و دارای عقاید انحرافی بخوانند. من مانده ام؛ اگر مشایی، تو را اینقدر دوست دارد، چرا بیش از آنکه خودش را هزینه تو کند، تو را هزینه مسئله سازی های خود می کند؟!… نه! عیب تو “کیهان” نخواندن نیست، این است که چرا همانان که خود را حلقه اول اطرافیانت می خوانند، گاهی تیتر یک همان رسانه های جریان اشرافیت چپ و راست می شوند؟! بگذار ما دل به این خوش کنیم که کیهان و وطن امروز و ایران و جوان و برنا و پیر، به خاطر حمایت از دولت عدالت محور تو بارها از طرف دشمنانت فحش و ناسزا شنیده اند. فرق ما با عده ای از مدعیان دوستی ات این است؛ ما به دشمنان تو خوراک نمی دهیم؛ شلاق زخم زبان شان را به تن می خریم. اگر ادعا کنم که ما، خود را و تو را اصولگرا می دانیم، باز هم می خواهی بگویی که نامزد جریان اصولگرا نیستی؟!
محمود! نامه تو وقتی علنی می شود، فقط دوست نمی خواند؛ دشمن هم می خواند. دشمن بیرونی هم می خواند. آنقدر زبانش را داری، که در خلوت، از پس گرفتن حق قانونی خود برآیی. ما هم که از همه کارشکنی ها باخبریم؛ اگر ملت و ولایت، پشت این دولت است، سر و کله زدن با دیگر قوا، آن کاری است که تو در خلوت باید انجامش دهی. در جلوت، کار تو همین سفرهای استانی است. کار تو همین خمینی وار سخن گفتن است. کار تو همین هدفمندی یارانه هاست. کار تو همین عدالت محوری است. کار تو همین مصوبات هیئت دولت است. کار تو همین یک کلام است: “کار”. ابتکار تو و برگ برنده رای ما، همین شبانه روز کارکردن است. بهترین تودهنی تو به دشمنانت که کمر به شکست دولت تو بسته اند، همین افتتاح آزادراه تهران – پردیس است. این خبر را وقتی ما در رسانه های خود منعکس می کنیم، بُردش حتی از همین دل نوشت، بیشتر است. گفتم که؛ می دانم تو را ناجوانمردانه می زنند. چه نامه بنویسی و چه نه، تو تمام آنچه که ما یارای بیانش را نداشتیم، در مناظره گفتی. موضع ما موضع مناظره است. هنوز هم. گاهی خودت آن مناظره را نگاه کن. لازم است این روزها. دعای ملتی بدرقه مناظره تو بود. اسم که می بردی، اگر چه درست این بود که اسم نمی بردی، اما ولایت پذیری تو، آن روزها، مثل شهدا، شجاعانه بود. القصه؛ خمینی هم شاید راضی نبود که بالای خاکریز، فلان شهید بعد از این، “صدام خره، گاو منه” بگوید اما خمینی وقتی گفت: “مزار شهدا زیارتگه عشاق اهل یقین است”، این شهید را استثناء نکرد… و مگر خامنه ای نگفت: “نظر من البته به مواضع رئیس جمهور نزدیک تر است”؟!… و مگر ما جانانه ترین تکبیر عمر خود را نفرستادیم؟!… و مگر همان نماز جمعه “آقا”، بعضی ها که آن جلوجلوها نشسته بودند، بعد از تکبیر ما، “هیس” نگفتند؟!…
محمود! حتما لازم است بگویم که بعد از مناظره، مادرم برای برنده شدن تو در انتخابات ریاست جمهوری “سفره ام البنین” نذر کرد؟! حتما باید بگویم که بعد از مناظره، روحانی مسجد محل مان که برای خودش کسی است، آمد در خیابان و شعار می داد “مناظره عالی بود، جای امام خالی بود”؟! حتما باید بنویسم که بعد از مناظره، مادر دوستم میثم، برای سلامتی ات از گزند بلایای طبیعی(!) گوسفند، نذر جنابعالی کرد؟! حتما باید پرده بردارم از این راز که وقتی تو داشتی در مناظره، علیه چپ و راست و خرس گنده های فراری بعد از این، حرف می زدی، ملتی داشت همپای جلودار اشک شوق می ریخت؟! حتما باید بگویم که پدر شهیدان بهرامی، تا صبح برای سلامتی ات نماز می خواند و در سجده، های های گریه می کرد؟!  حتما باید شرح دهم که بعد از مناظره، چه خبر شد در شهر من؟!… باشد، می گویم: عده ای کثیر از جوانان جنوب شهر با موتور قراضه خود آمده بودند جلوی صدا و سیما که تو را بدرقه کنند اما عده ای قلیل از جوانان شمال شهر که رنگ مقدس سبز بر گردن سگ های خود بسته بودند، به طعنه ایشان را خطاب می کردند که؛ “بالاشهر، خوشگله”؟! گفتم که؛ می دانم که این روزها همه دارند تو را می زنند، اما در این گیر و دار پیرزنی در میدان امیرچخماق، تو را محمود صدا می زد و گریه می کرد؛ “پسرم محمود! خدا پشت و پناهت باشد”. می دانم که این روزها هیچ کس از تو دفاع نمی کند. جز ملت و ولایت، همه به تو بد و بیراه می گویند. می دانم. همه دارند تو را می زنند، می دانم. آنان که کارنامه امروزشان، نمره مردودی در فتنه ?? است، از ترس عاقبت تو، که میان مشایی و نظام، کدام را انتخاب می کنی! پاچه خواران راس فتنه، به خاطر حرف هایت در مناظره. ترسوها، به خاطر حرف زدنت چون امام از مبارزه. عده ای به خاطر باخت تیم ملی. عده ای به خاطر سقوط هواپیما. عده ای به خاطر پرونده معاون اول. عده ای به خاطر عزل و نصب وزرا. عده ای به خاطر گرانی. عده ای به خاطر آلودگی هوا. عده ای به خاطر گرمای کره زمین. عده ای به خاطر اتمسفر. عده ای به خاطر افشین قطبی. عده ای به خاطر لژیونرها. عده ای به خاطر بدهی دولت به شهرداری. عده ای به خاطر بدهی ملت به مترو. عده ای به خاطر بدهکاری تو به ولایت مترو. عده ای به خاطر طلب بعضی ها بابت مناظره. عده ای به خاطر لباس هایت، که وقت نمی کنی، کمربند خود را از پاریس سفارش بدهی. عده ای به این خاطر که چرا بوی ادوکلن مارک غرب نمی دهی… و عده ای هم به خاطر “اللهم عجل لولیک الفرج والنصر”… باز هم بگویم؛ عده ای به خاطر ولایت فقیه. عده ای به خاطر سیدحسن نصرالله. عده ای به خاطر رئیس جمهور مکتبی. عده ای به خاطر سرباز حزب الله. عده ای به خاطر فرزند روح الله. عده ای به خاطر رای ما به تو. عده ای به خاطر سوگند ما به تو. عده ای به خاطر سابقه شان… و عده ای به خاطر عبدالله بن زبیر! ظاهرا تو هم کم و بیش، سران فتنه هستی! تقصیر خودت بود؛ وارد منطقه ممنوعه قدرت شدی. می خواستی نشوی! ما هم می خواستیم به تو رای ندهیم! تقصیر خودمان است!
محمود! من هم دیگر حاضر نیستم از تو دفاع کنم. می بینی؟!… انتقاد از مشایی، وقتی برای من باقی نگذاشته، تا ببینم که دستت را در سفرهای استانی، با باند، بسته ای! از صدقه سر دولت تو، چه بسیار که مثل من کت شلواری شدند، اما تو هنوز هم “کاپشن احمدی نژادی” می پوشی. ما کت شلواری های بابصیرت همه از اندرونی بیت رهبری باخبریم که “آقا” به تو گفته؛ “چرا جلسات مجمع نمی روی”؟!… اما یادمان رفته که رهبر از این دولت، عمومی و به صورت خاص حمایت کرده و می کند. بصیرت ما مثل بولتن برخی نهادها، محرمانه شده است، اما کاش هرگز دل مان برای حمایت های “آقا”، مثل دوره اول دولت شما تنگ نشود! تا وقتی می شود از تو به بهانه افزایش نرخ تاکسی گلایه کرد، میکروب سیاسی را، همه گذاشته اند “آقا” بگوید. من تو را نقد می کنم، فلان اصولگرا، مشایی را، تو هم این وسط کیهان نمی خوانی، و تیتر یک شرق این می شود؛ “خاتمی: با شرایطی می خواهم به نظام برگردم”. اصلا کاش تو هم مثل خاتمی، بی حیا بودی و دم به ساعت می گفتی؛ نمی گذارند کار کنم!… نمی گذارند کار کنی، اما شنیده ام ضرب العجل تعیین کرده ای، انسان به فضا بفرستی! چه رویی آخر داری تو؟!… اصلا من رای به همین روی تو داده ام. ملتی به همین شجاعت تو رای داد. به اینکه نه از چپ هستی و نه از راست. تو از جنوبی… و در جنوب، سیدحسن نصرالله از نفس گرمت بوی خامنه ای شنید.
محمود! تو گاهی خطا می کنی اما عده ای اصولا خط شان انحرافی است. غلط کرده کسی، چون تویی را جریان ضد روحانیت بخواند، که تو، برای رهبر روحانی عربی، رایحه رهبر روحانی مسلمین جهان می دهی. در کشور امام زمان، جز همان راس فتنه ای که فرزندانش به آشوبگران عاشورا پول دادند تا خیمه زینب را بهتر آتش بزنند، هیچ کس جریان ضد روحانیت نیست. کسی هم اگر هست، زیرمجموعه خود اوست. تا وقتی رهبر از دولت محبوب ما حمایت می کند، آن راس فتنه ای که مخالف این دولت است، جریان ضد روحانیت است. جریان ضد روحانیت، جریان ضد ولایت فقیه است که نامه سرگشاده می نویسد به “آقا”. جریان ضد روحانیت، همان جریان مذمومی است که به امام، آن عزیز دوران، جام زهر داد. من از سردمدار این جریان به ? دلیل اسم نمی برم؛ یکی اینکه همه می دانند چه کسی را دارم می گویم و دیگری اینکه اگر قوه محترم قضاییه به خاطر این مطلب هم مرا احضار کرد، به دادستان بگویم؛ منظورم از جریان ضد روحانیت، یکی حسنی مبارک است، دوم، البرادعی و سوم، بن عمر تونسی!… آری، دیکتاتورها که نظر خود را مشرف بر رای اکثریت می دانند، جملگی جریان ضد روحانیت اند. سران فتنه هم دیکتاتور هستند و هم جریان ضد روحانیت. خاتمی، روحانی نیست، جریان ضد روحانیت است، که این فقط جریان ضد روحانیت است که علیه جمهوری اسلامی با جرج سوروس وارد شور می شود. تو برای حل مشکلات فلان استان، ساعت ها جلسه می گذاری و موسوی، در مشی دیکتاتوری، هیچ فرقی با حسنی مبارک ندارد؛ هر ? رای اکثریت را برنمی تابند؛ با این تفاوت که ما به موسوی، دولت را تعارف نزدیم که حالا مجبور باشیم مثل مردم مصر، دیکتاتور را از تخت پایین بکشیم. دیکتاتورهای ما بچه های خوبی هستند؛ خودشان زیر تخت اند! خاتمی در خوی دیکتاتوری هیچ فرقی با بن عمر ندارد. هر ? از رای پابرهنه ها فراری اند. تفاوت دیکتاتورهای ما با دیکتاتورهای جهان عرب در این است که اینجا، دیکتاتوری اگر بخواهد علیه رای ?? میلیونی اکثریت، غلط زیادی کند، ما اینجا رهبری به اسم خامنه ای داریم که به پشتوانه رای ملت، سران فتنه را بنشاند سر جای شان. بنابراین توپ و تانک حکومت دیکتاتور مبارک، نه فقط ادامه دیکتاتوری پهلوی، که ادامه قانون شکنی های سران فتنه است. هر گلوله ای که هر مصری را می کشد، ادامه بیانیه های ضد دموکراسی موسوی است. بن عمر فراری، ادامه مهدی هاشمی فراری است. جمال مبارک فراری، به هر قبرسانی فرار کرده باشد، ادامه همان آقازاده فراری است. در نظر مردم مصر، طبق نظرسنجی خود غربی ها، سیدحسن نصرالله از همه محبوب تر است؛ پس قیام مردم مصر، امتداد ?? بهمن خمینی و ادامه ? دی خامنه ای است. مردم مصر، دیکتاتور نخواستن را از ما آموخته اند؛ چه آن زمان که شاه را از تخت پایین کشیدیم و چه این زمان که اجازه ندادیم بازیچه های آمریکا از تخت حکومت حکیمانه جمهوری اسلامی بالا بروند و جمهوری اسلامی قلابی درست کنند. فرق اساسی جمهوری اسلامی با حکومت دیکتاتور مصر در این است: جمهوری اسلامی، فرعون ندارد، بت ندارد، اما اگر کسی هم هوس بت بودن به سرش زد و هوس کرد علیه رای اکثریت، حرکت کند، بت شکنی به نام خامنه ای، می شکند این بت را. ما در صورت سران فتنه، جای سیلی زیبای فرزندان علی را به خوبی احساس می کنیم. جمهوری اسلامی هنوز بی علی نشده است که بعضی ها بخواهند ادای مبارک و بن عمر را دربیاورند و دیکتاتوری کنند. موسوی دوست دارد فرعون باشد، اما ما چون خیر او را می خواهیم، به او اجازه طاغوتی گری نمی دهیم. موسوی باید به خاطر این خیرخواهی دست ما را ببوسد. ما نبودیم مهندس، نشان داده که استعداد مبارک شدن را دارد و هیچ بعید نبود اگر ? دی نبود، از همین خاتمی، چه بن عمری در می آمد! خاتمی، اینطوری اش را نگاه نکنید؛ اوج بی حیایی این ملعون زمانی بود که داشت از روی دست جرج سوروس برای جمهوری اسلامی ??? هزار شهید، نقشه می کشید. لعن علی عدوک یا علی، خاتمی و کروبی و موسوی و بن عمر و مبارک و البرادعی و نتانیاهو و شاه ملعون و انور سادات… و همه شان، کلا! سران فتنه اگر خیلی دوست دارند بازداشت شوند، به جای بیانیه نوشتن، سلاح سرد دست بگیرند! طبق قانون از این پس کسانی که سلاح سرد، مواد منفجره، محترقه، افشرده های اشک آور و گازی، شوکر، تفنگ و کلت بادی، انواع سوزن های آلوده به بیومیکروب ها، تفنگ های ساچمه ای، ورزشی و شکاری، شمشیر، قمه و… را حمل کنند یا به همراه داشته باشند، غیر مجاز و حاملان آنها که موجب رعب و وحشت مردم شوند و آرامش جامعه را بر هم زنند، محارب شناخته و مجازات می شوند. آقای مهندس! اگر مردی، با یکی از انواع سوزن های آلوده به بیومیکروب ها بیرون بیا تا قوه قضاییه، حالت را بگیرد؛ بیانیه نده! این بیانیه آخری را هم در ضمن رهنورد نوشت؛ قلمش تابلو بود!

***
محمود! حاشا که با تو سخن را فراموش کرده باشم؛ ما ملت، تو را دوست داریم؛ با چه زبانی بگوییم؟ در کدام سفر استانی، گرما و سرما مانع حضور ما شد؟ کجا تو را نگین انگشتر حضور حماسی خود نکرده ایم؟ کجا هوای دولتت را نداشته ایم؟ خواص بی بصیرت عمرا در این راه سخت و جان فرسا، تو را کمک کنند؛ مسخره ات می کنند و همشهری هنوز هم تیتر یکش این است؛ دولت به مترو بدهکار است! به مترو پول نده، می رود در جیب آقازاده فراری، اما برای ما قطار شهری نمی شود! این قبیل کارهای دولت تو مورد تایید ماست. خمینی باج نداد، خامنه ای هم باج نمی دهد، تو هم باج نده! اما طبق قانون، باج نده! دولت تو آنقدر خوبی دارد که ما بدی هایش را مسئله دست چندم خود بدانیم. ما می دانیم در ولایت مترو، جناب شهردار، خودش را برای چه کسی دارد لوس می کند! شهرداری تهران اگر اینقدر گداست، می تواند کمتر مجله دربیاورد و برای توسعه حمل و نقل شهری اتوبوس بخرد! اگر به کمک کردن باشد، شهرداری تهران باید به دولت همه شهرهای ایران، کمک کند. شهرداری خوب است کمتر پول خود را صرف شبه کارهای مثلا فرهنگی کند و کمک کند به دولت تا مشکل اینترنت آن روستای لب مرز حل شود. از نظر ما شهرداری به دولت بدهکار است، و نه دولت به شهرداری. دولت، به هیچ کجا، جز به توده های پابرهنه بدهکار نیست. دولت، نه به مجلس، نه به قوه قضاییه و نه به مجمع تشخیص، هیچ بدهی ندارد. دولت اما مثل مجلس و مجمع و هر نهاد دیگری در این نظام، بدهکار تنفیذ رهبر است. بدهکار قانون اساسی است. بدهکار وصیت نامه شهداست. هیچ قوه ای، به هیچ قوه دیگری بدهکار نیست. سران قوا قبل از آنکه رئیس قوه خود باشند، سرباز ولایت فقیه اند. قوای ? گانه، جزایری جدا افتاده از یکدیگر نیستند، اما چون بار اصلی کشور بر دوش قوه مجریه است، دولت، فقط بدهکار حل مشکلات کشور است و لازم است در جهت کاهش معضلات مردم، قوای دیگر به قوه مجریه کمک کنند. تضعیف یک قوه، در نهایت منجر به تضعیف دیگر قوای کشور می شود. دانه های تسبیح، کنار هم زیباست و آن ریسمان که نگه می دارد این دانه ها را، “ولایت فقیه” است.

***
آهای محمود! دیدمت در سیما کنار وزیر راه، داشتی گیر می دادی که فلان جا چرا خاکی است؟ چرا آب، یخ زده؟ هر چه هم بهبهانی توضیح می داد، تو باز با انگشت اشاره و گره ای در ابرو، حرف خودت را می زدی، که چرا آنجا چنین است و چنان نیست!… اصلا تو رئیس جمهوری یا شهردار؟ به تو چه که فلان جا چرا همچین است؟ افتتاحت را بکن، خلاص! فردا از همین حرکت تو عده ای از همین جریان اصولگرا صد تا حرف در می آورد که؛ “رئیس جمهور به وزرایش اعتماد ندارد”!… “خداحافظی بهبهانی از کابینه”!… “بهبهانی هنگام ماموریت عزل شد”!… “رد پای مشایی در تذکر احمدی نژاد به بهبهانی”!… “پرونده مهمتر از حسنی مبارک در مصر، تذکر رئیس جمهور بود به وزیر راه”!… “آزادراه تهران – پردیس، چند تا سوراخ دارد؛ این هوا”!…

 ***
محمود! حتما باید به تو بگویم که “کلام الله” چگونه به آخر رسید؟… گفت: “قل اعوذ برب الفلق. من شر ما خلق. و من شر غاسق اذا وقب. و من شر النفاثات فی العقد. و من شر حاسد اذا حسد”… و خدا اینگونه “قرآن” را به آخر رساند: “قل اعوذ برب الناس. ملک الناس. اله الناس. من شر الوسواس الخناس. الذی یوسوس فی صدور الناس. من الجنه و الناس”.


nazokbin

89/11/12
9:12 ع

 

اول می گویم که انقلاب و مردمند که بیشترین تلفات را از اختلافات سیاسی می دهند و به همین دلیل به خودم حق می دهم تا بعنوان کسی که خود را جزء مردم می داند وهیچ انتفاعی از جانب داری به هیچ جریانی نداشته است، مطالبی را بیان نمایم:

کلام اولم متوجه خودمان است که کسانی را روانه ی مجلس کرده ایم که بیش از حرمت رهبری و مردم به فکر اینند که نه فقط در حرف که در عمل در رأس امور باشند، برای این کار لازم می دانند بعضی وقتها حتی به رهبری و مردم هم نه بگویند و بعضی اوقات هم کمر دولت را بشکنند. برخی از این نمایندگان در زمانی که بدترین اهانت ها به امام و نظام و رهبری و رأی مردم شد، نشستند و رگ گردنشان بیرون نزد! اما امروز مثل اینکه غیرتشان ورم کرده بود تا دولت بفهمد که مجلس با کسی شوخی ندارد.

کلام دوم متوجه رییس جمهور است که بعد از 5-6 سال هنوز متوجه ی شرایط مجمع تشخیص و مجلس نشده است که نامه نگاری می کند.  حال این که به جای این نامه نگاری ها باید ظرفیت و تحمل خود را بالا ببرد و دم نزندن را بیاموزد. رییس جمهور ما باید بیاموزد که در مجمع بنشیند، باید بتواند بیش از پیش سایه ی سنگین کبر و غرور برخی دیوانگان قدرت را به خاطر مردم تحمل کند، و البته بدون این که ناامید شود، با آرامش استقامت کند.

کلام سوم متوجه نمایندگان مجلس است تا بدانند که مجلس اگر چه در رأس امور است اما باید خادم ملت باشد و خادم نباید به خاطر جایگاه خود، به مولای خود پشت کند. وقتی نماینده ای مانند زاکانی، به خاطر احساس توهین از سوی رییس جمهور، می ایستد و دوش به دوش احمد توکلی، به همان رییس جمهور می تازد، چه توقع از سایر چرب و شیرین چشیده های مجلس می توان داشت. کاش یک روز هم نمایندگان مجلس برای نفس خودشان با لباس پاکبان های شهرداری به سر کار می رفتند تا به جای تقویت نفس خود کمی تحقیرش نمایند. سؤال این که چرا از حرف حق یا فرضاً ناحق یک خادم ملت اینچنین بر خادم و مخدوم غضب می کنید. اگر خیلی وقت است که در جاده ها مسافرت نمی کنید، لااقل از مردمتان بپرسید که وضع جاده ها در دوره ی همین وزیر از کجا به کجا رسیده است و شاید هم معتقدید که وزیر راه فقط باید به فکر شما هواپیمانشینان باشد و الا من و امسال من که سالهاست پادر زمین داریم نه در هوا! راستی خوب است حتی برای ظاهرسازی هم نشده، طوری استیضاح می کردید که عقده های درونی از پس قسم حضرت عباس بیرون نمی زد.

کلام چهارم با آقاییست که از هدایتش ناامید شده ام، همویی که با اولین تبریک به کودتاگر، اورا شیر!!! کرد و به جان کشور انداخت، همویی که مدتهاست آب  هم می خورد نیت سیاسی می کند، همویی که مبدع کلمه ی رقص سیاسی بود و خبره در فنونش، همویی که استاد حرکت در مه است و ماهیگیر رودهای گل  آلود، همویی که آن قدر از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ناامید شده است که دلش نمی خواهد اصلا کشور رییس جمهور داشته باشد، همویی که مدتی است، نوچه ی هاشمی شده­ و هماهنگ کننده ی کسانی که انحراف های مشایی، رحیمی، کردان و کهریزک را بزرگترین مشکلات کشور دانستند و اعلام کردند و نگران اهانت به استوانه و هرم و مکعب بودند و حتی یکبار از استوانه زادگان و مکعب زادگان و هرم زادگان و مفاسد و فتنه های عظیمشان حتی قلم نفرساییدند. آری مخاطبم آقای ع-ل است، شاید لازم باشد کسی در مورد معاد برایت صحبت کند، در مورد حقانیت مرگ، حقانیت نکیر و منکر، حقانیت فشار قبر و حقانیت روز جزا. بیم دارم که تو هم  2-3 سال دیگر ادعای تقلب کنی! بیم دارم روزی پیوند تو و استکبار نیز در کوی و برزن جار شود! مثل اینکه اعلام کردی اگر جواب نامه ی رییس جمهور را نداده ای به خاطر دستور رهبری بوده تا خلاف شرع نکرده باشی، اما نگفتی که جای قلم و شمشیر را در دست و نیام عوض کرده ای، آری اگر خواستی همینطور به مردم بتاز و الته دین و دنیایت را هم بباز! و باور کن نه گفتار و نه رفتارت به خادمان ملت نمی ماند، که اگر می ماند حقیر به شخصه نوکر شما بودم همانطور که خودم را نوکر تمام خادمان ملت می دانم.

کلام پنجم با خداوند است و دعا. خداوندا تحمل را در خادمان مردم بیافزا! خداوندا از اصل افتادگان را به اصل بازگردان! خداوندا مغرضان و خائنان به مردم و انقلاب را اگر هدایت شدنی نیستند نیست و نابود بفرما!  

میهمان عزیز شما ممکن است از سایت دیگری به اینجا لینک شده باشید، در صورت تمایل به صفحه ی اصلی وبلاگ مراجعه نمایید، مطالب وبلاگ به صورت مستمر به روز می شود.


nazokbin

89/11/10
8:17 ع

 

مثل این که دریای توهم نه ساحل دارد و نه کف، موجست که در این دریا حرف اول و آخر را می زند. مثل این که برخی مدعیان و متوهمان تقلب، فکر!!! کرده اند که انقلاب های اخیر الگو گرفته از جنبش لجنی است؛ اما در پاسخ به کسانی که در خواب و توهم فرو رفته­اند، معمولا 2-3 کشیده ی هوشیار کننده، چاره ساز تر از برهان است که چون فعلا امکانش نیست به همان برهان بسنده می شود:

1-     بزرگترین تفاوت کودتای مخملی و انقلابات مردمی در این است که کودتای مخملی مورد حمایت استکبار بود و انقلابات مردمی منفور استکبار. فکر نکنم کسی یادش رفته باشد که رؤسای جمهور آمریکا و اسرائیل و انگلیس و فرانسه و آلمان از اغتشاش گران دعوت به حضور در خیابان­ها می­کردند و از سران فتنه حمایت؛ اما در مورد مصر و تونس از مردم می خواهند که آرامش خود را حفظ کنند و حتی کماندو هم می فرستند.

2-     از دیگر تفاوتها این که، هدف کودتاچیان مخملی دوستی با استکبار بود و در انقلابات مردمی، هدف استقلال کشور از دولتهای دست نشانده و تشکیل دولتهای استکبار ستیز است.

3-     از دیگر تفاوت ها این که، کودتای مخملی در ایران توسط نیروهای مردمی اطفا شد و فریفتگان در جواب هر شعار "رأی من کجاست"، چند فدایی انقلاب را در برابر خود دیدند، این در حالی است که انقلابات مردمی اخیر با ارتش و تانک و هلی کوپتر و جدیدا هم نیروهای کماندوی اسرائیلی و حکم تیر مواجه شده اند و البته به فضل و قوت الهی، نور خدا خاموش شدنی نیست.

4-     در کودتای مخملی از دموکراسی سوءاستفاده شد و در کشوری اتفاق افتاد که بارها در انتخاباتش احزاب و گروههای مختلف بر سر کار آمده بودند. در کودتای مخملی، سران فتنه باخت در انتخابات را تاب نیاوردند، در حالی که مردم انقلابی کشورهای مصر و اردن و یمن و عربستان و تونس، سال ها رنگ انتخابات واقعی را ندیده بودند و حکومت ها در واقع پادشاهی بودند.

5-     در کودتای مخملی، سران فتنه به دنبال کمرنگ کردن دین در جامعه بودند اما یکی از اهداف مهم در انقلابات مردمی احیای احکام دینی است.

6-     کودتای مخملی در برابر حکومتی صورت می گرفت که حامی مظلومان عالم بود و از لبنان و فلسطین و غزه حمایت می کرد، اما انقلاب­های مردمی در برابر حکومت هایی اتفاق افتاد که از ظالم ترین حکومت ها مانند اسرائیل حمایت می کردند. در شرایطی که کودتاچیان مخملی، نه غزه و نه لبنان سرداده بودند، مردم ایران و حکومت مقدس شان، اسرائیل را محکوم می کرد؛ حال آن که حکومت مصر، تونل های حمل غذا و دارو را روی سر مردم بی پناه غزه خراب می کردند.

7-     از دیگر تفاوتهای کودتاهای مخملی و انقلابات اخیر این است که نیروی محرکه اولیه را در کودتای مخملی تعدادی ملقب به سران فتنه بر عهده داشتند و این سران فتنه در پیش حرکت می کردند و تعدادی فریفته که ادعای تقلب را باور کرده بودند، پشت سرشان در حرکت بودند وحال آن که در انقلابات مردمی اخیر، حرف اول را نه چهره ها! بلکه خود مردم می زنند، نشانه اش این که نخبه های این کشورها در پی حرکت می کنند نه در پیش. این چنین است که با رنگ باختن ظاهر مظلوم سران فتنه، فریفتگان از پشت سر این افراد متفرق شدند و حال این که در انقلابات مردمی اخیر، مردم خود پیشتازند و موتور محرکه ی انقلاب، نه به بیانیه های متعدد نیاز دارند، نه به حمایت مالی و رسانه ای استکبار، نه به ایدوئولوگ هایی مانند جورج سوروس، مایکل لدین، جین شارپ و سروش و نه به دستورالعمل های آن ور آبی.

8-     کودتاهای موفق همواره منجر به حکومت های استبدادی می شوند و حکومت های استبدادی نیز به انقلابات مردمی منتج خواهند شد و آنچه اکنون در مورد حکومت هایی که هم اکنون گرفتار انقلابات مردمی شده اند صادق است، این که همه ی آن ها در اثر کودتاهای مخملی و غیر مخملی (ومورد حمایت استکبار) بر روی کار آمده بودند نه انقلاب های مردمی! پس کودتاهای مخملی به انقلابات مردمی منتج می شوند، اما انقلابات تا وقتی که مردمی­اند با کودتای مخملی از بین نخواهند رفت (اگر چه شاید با یک کودتای نظامی به طور موقت راکد شوند)، بلکه قوی تر خواهند شد (مانند تبدیل انقلاب مشروطیت به انقلاب اسلامی)؛ و این مسئله یک سنت الهی است.

9-     از دیگر تفاوتهای جنبش لجنی و انقلاب های مردمی این است که پایگاه مردمی کودتای مخملی از جهل قدرت می گیرد و حمایت های مردمی در انقلاب از علم نشأت می گیرد و به همین دلیل است که با گذشت زمان و آشکار شدن حقایق و فاش شدن دروغ ها و انگیزه های شبکه های دروغ پراکن استکبار، جنبش فلج شد، در صورتی که انقلاب های مردمی بر پایه ی حقیقت بنا شده اند نه بر پایه دروغ های شبکه های  bbc و cnn و fox، به همین دلیل است که کودتاها محصول زمانهای کوتاهند و انقلاب ها معمولا در گذر زمان حاصل می شوند.


nazokbin

89/11/9
1:37 ع

جهان نیوز: 

اصرار نمایندگان مجلس بر نظر خود در مقابل ایرادات شورای نگهبان و ارجاع موادی از برنامه پنجم توسعه به مجمع تشخیص مصلحت نظام گرچه به خودی خود انتقادات بسیاری را به دنبال داشت؛ چرا که مواردی از جمله مصوبه جنجالی مجلس درباره بانک مرکزی علی‌رغم مخالفت صریح با قانون اساسی با اصرار نمایندگان مواجه شد اما در مقابل بسیاری از نمایندگان با ابراز نگرانی از این رویه اظهار امیدواری می‌کردند که مجمع تشخیص مصلحت نظام درخصوص ترکیب مجمع عمومی بانک مرکزی با جهت‌گیری غیرکارشناسی و خلاف اصول قانون اساسی تصمیم نگیرد.

اما خلاف انتظار حقوقدانان، بخشی از نمایندگان مجلس و فعالان سیاسی، مجمع تشخیص در جریان بررسی این لایحه، ابتدا به سمت تغییر اصول قانون اساسی و کاهش اختیارات رئیس جمهور گام برداشت و حتی "برخی اعضای ذی نفوذ" آن به تذکری که گفته شد از سوی رهبر معظم انقلاب داده شده، به بهانه هایی توجه نکردند.

البته نامه رسمی رهبر معظم انقلاب به مجمع تشخیص از ادامه این روند مخاطره آمیز جلوگیری کرد.

در همین راستا، نشریه "? دی" در شماره امروز خود در گزارشی به نقل از علی‌اصغر زارعی نماینده مردم تهران در مجلس به بیان ناگفته هایی درباره جلسه اخیر مجمع تشخیص پرداخته است. آقای زارعی سخنان خود را براساس گفت‌وگویی که با برخی از اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام داشته، بیان کرده است. وی در این باره می گوید:

بهانه‌جویی در مجمع تشخیص مصلحت

در نشست روز سه شنبه موضوع اختلاف بین مجلس و شورای نگهبان در دستور کار قرار گرفت. مجلس شورای اسلامی بر معرفی رئیس بانک مرکزی توسط رئیس‌جمهور و رأی اعتماد نمایندگان تأکید داشت و شورای نگهبان این کار را برخلاف قانون اساسی می‌دانست. قبل از طرح موضوع، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام قصد داشت نظری که از سوی دفتر رهبر انقلاب به ایشان ابلاغ شده بود را اعلام نماید که متأسفانه با بهانه‌جویی برخی از اعضای ذی‌نفوذ مجمع تشخیص و از جمله رئیس مجمع و رئیس مجلس مواجه می‌شود تا جایی که اعلام می‌کنند در این خصوص اطلاعات کافی دارند و نیازی به طرح آن نیست!
با اصرار آنها مجمع وارد بررسی موارد اختلافی بین مجلس و شورای نگهبان می‌شود و علی‌رغم اینکه یکی از اعضا در قالب تذکری نظر رهبر انقلاب را از روی برگه‌هایی قرائت می‌کند اما باز به دلیل اصرار بعضی از اعضا مبنی بر حل موضوع توسط آنها در نهایت، اعضای مجمع در جمع‌بندی به نظر سومی می‌رسد که نه نظر مجلس است و نه نظر شورای نگهبان، یعنی انتخاب رئیس بانک مرکزی با رأی رؤسای سه قوه! با خروج دو نفر از اعضا در اثنای جلسه، به هنگام رأی‌گیری رسمیت جلسه به دلیل نصاب نداشتن با تردید مواجه و رأی‌گیری به نشست روز شنبه بعد موکول می‌شود.
در جلسه شنبه نیز اطلاعات دقیق در اختیار اعضای مجمع قرار نمی‌گیرد و همچنان برخی از اعضای ذی‌نفوذ مجمع به نظرات خود و عدم اشکال در روش جلسه تأکید می‌کنند و در نهایت با ?? رأی موافق و ?? رأی مخالف انتخاب رئیس بانک مرکزی به دو رأی از سه رأی رؤسای قوا سپرده می‌شود که البته این برخلاف نظر رهبری بوده است. با اطلاع‌رسانی به موقع محسن رضایی دبیر مجمع به مراجع بالاتر و تصمیم بر عدم اعلام خبر و مصاحبه دبیر صدا و سیما، متأسفانه مصوبه مجمع در سایت‌ها و نشریات نزدیک به علی لاریجانی و هاشمی رفسنجانی رسانه‌ای می‌شود ولی در عین حال محسن رضایی طی مصاحبه‌ای اعلام می‌کند که نظر مجمع در این خصوص تا آخر هفته اعلام می‌گردد! از سوی دیگر به دنبال نامه دکتر احمدی‌نژاد به رهبر معظم انقلاب که در آن مصوبه مجمع تشخیص را معضلی بر سر راه مدیریت مالی و پولی دولت معرفی می‌کند، رهبری انقلاب طی نامه‌ دیگری به مجمع تشخیص مصلحت نظام، بررسی این موضوع به عنوان یک معضل را به مجمع واگذار می‌کند با این تفاوت که مصوبه مجمع باید به گونه‌ای باشدکه انتخاب رئیس بانک مرکزی همچنان در حوزه اختیارات رئیس قوه مجریه قرار گیرد. نهایتاً نیز این موضوع توسط دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام رسمی شود.

نقض آئین‌نامه داخلی مجلس توسط رئیس مجلس

از آنجا که مشروح این مذاکرات به صورت عمومی منتشر نشده، به نظر می‌رسد که لازم است مشروح مذاکرات این دو جلسه در اختیار عموم قرار گیرد. در عین حال اکنون چند ابهام در افکار عمومی مطرح است که شاید پاسخگویی به آنها برخی از نکات را برطرف سازد:
?. آیا طبق اصل ??? قانون اساسی، مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌تواند با کنار نهادن نظر مجلس یا شورای نگهبان، نظر سومی را مطرح کند و به عبارت دیگر قانونگذاری نماید؟ این اقدام مجمع، مجدداً جایگاه و محدوده اختیارات آن را در افکار عمومی با سؤال مواجه کرده است.
?. آیا اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام از نظر رهبری انقلاب درخصوص این موضوع اطلاع داشتند و چنین تصمیم گرفته‌اند و اگر نداشتند، چه عواملی باعث شده تا آنها بی‌خبر بمانند یا به صورت جهت‌دار به سمت چنین تصمیمی راهنمایی شوند؟
?. موضوع ماده ?? قانون پنجم برنامه شباهت‌هایی با مصوبه مجلس مشهور به یکشنبه سیاه پیدا کرده است. در آن مصوبه جنجالی نیز علی‌رغم اطلاع آقای لاریجانی از نظر رهبری درخصوص وقف، مجلس به تصمیم دیگری رسانده شد. هرچند نمایندگان دو روز بعد با مصوبه دیگری اشتباه خود را جبران کردند ولی متأسفانه جایگاه مجلس با خدشه جبران‌ناپذیری مواجه شد و در نهایت نیز موضوع با ورود صریح رهبری و متوقف کردن اموال دانشگاه آزاد حل شد. در این مورد نیز مجمع تشخیص به شکلی مدیریت می‌شود که در نهایت، عملکرد آن با علامت سؤال مواجه می‌گردد و به جایگاه آن خدشه وارد می‌شود.
?. رئیس مجلس برای به تصویب رساندن این قانون در مجلس بارها و بارها آئین‌نامه داخلی مجلس را نقض کرد و چند بار مجلس را به تنش کشاند. درخصوص نحوه اداره جلسه و رفتارهای خلاف قانون رئیس مجلس درباره موضوع بانک مرکزی ـ که حتی اکثر اعضای هیأت رئیسه هم با آن مخالف بودند ـ بیش از ?? تن از نمایندگان مجلس به کمیسیون اصل ?? شکایت کرده‌اند. این برای بار چندم است که به کمیسیون ?? کشیده‌ می‌شود و البته رئیس مجلس با مقاومت در برابر قانون تاکنون اجازه قرائت گزارش آن را نداده است.

انتظار از رئیس مجلس

?. رئیس محترم مجلس در جلسه غیررسمی و غیرعلنی سه شنبه هفته گذشته، گزارشی از مذاکرات مجمع تشخیص ارائه داد، هر چند این گزارش جامع و کامل نبود اما انتظار می‌رفت که مطالب گفته شده دقیق باشد که متأسفانه چنین عنوان شد که رهبری انقلاب موضوع تعیین رئیس بانک مرکزی را به عنوان یک معضل به مجمع ارائه داده‌اند در حالی که در مصاحبه دبیر مجمع تشخیص نظام به صراحت عنوان شده که رهبری انقلاب در خصوص نحوه تعیین رئیس بانک مرکزی، تعیین تکلیف کردند و بخش‌های دیگر برای ارائه نظر کارشناسی و مشورتی به مجمع ارجاع شده. انتظار این است که مجموع اطلاعاتی که به نمایندگان ارائه می‌شود، کامل، دقیق و صحیح باشد تا...

یک سوال از برخی افراد متنفذ مجمع

?. اگر این اخبار درست باشد ـ که ظاهراً هست ـ این نکته مطرح می‌شود که مجمع تشخیص مصلحت نظام، شأنیت و جایگاهی غیر از قرار گرفتن در ذیل سایه ولایت فقیه ندارد. با این حساب به چه دلیل برخی از افراد متنفذ در مجمع تشخیص علی‌رغم علم و اطلاع از نظر رهبری، بر طراحی برای به کرسی نشاندن نظر خود و خبری کردن آن اصرار داشته‌اند؟ آیا این رفتار با شعار قانونگرایی و تبعیت از ولایت فقیه که دائماً از سوی آنها سر داده می‌شود، سازگار است؟ آیا این اقدام با تأخیر چندروزه احمدی‌نژاد درخصوص عمل به مرقومه رهبری در خصوص تغییر معاون اول ـ که ما نیز در آن ایام انتقاد جدی به آن داشتیم ـ قابل مقایسه است!
به یقین این گونه رفتارها از چشمان تیزبین مردم انقلابی و خواص با بصیرت مغفول نخواهدماند اما آیا رفتار خواص مردود در فتنه ?? و رویگردانی مردم از آنها کافی نبود تا همه ما به این نکته مهم پی ببریم که در ایران اسلامی، عیار سنجش رفتار مسئولان با میزان عمل نسبت به اوامر ولایت فقیه سنجیده می‌شود و نه به شعارها و مصاحبه‌هایی که می‌کنند.

میهمان عزیز شما ممکن است از سایت دیگری به اینجا لینک شده باشید، در صورت تمایل به صفحه ی اصلی وبلاگ مراجعه نمایید، مطالب وبلاگ به صورت مستمر به روز می شود.


nazokbin

مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
دسته بندی موضوعی
 
سیاسی ، دولت ، انتخابات ، سیاست خارجی ، احمدی نژاد ، سیاست داخلی ، فتنه ، اقتصاد ، حسن روحانی ، شبهه ، مذاکرات هسته ای ، مقام معظم رهبری ، هاشمی رفسنجانی ، صدا و سیما ، رسانه ، تورم ، فرهنگ ، هدفمندی یارانه ها ، مشایی ، تحریم ، اعتقادی ، اقتصاد مقاومتی ، انحراف ، رابطه ایران و آمریکا ، سبک زندگی ، برجام ، عدالت ، قوه قضاییه ، انقلابی ، اقتصادی ، تولید ، آمریکا ، مجلس ، علی لاریجانی ، بصیرت ، رابطه با آمریکا ، رشت ، گیلان ، مجلس و دولت ، ولایت مداری ، فرهنگی اجتماعی ، غرب ، استاد مصباح ، خانواده ، عفاف و حجاب ، روحانیت ، بهره وری ، انقلاب ، انتخابات 96 ، هاشمی ، مهدی هاشمی ، سران فتنه ، سعید جلیلی ، مذهبی ، بانک ، جبهه پایداری ، شورای نگهبان ، علی مطهری ، کارمند ، مسکن مهر ، انتخابات ریاست جمهوری ، اصلاح طلبان ، اجرای برجام ، تحلیل های اقتصادی ، سوریه ، ماهواره ، جواد ظریف ، امام خمینی (ره) ، انتقاد پذیری ، استقلال ، مدیریت و ایمنی ، فساد بزرگ اقتصادی ، سیاست ، طنز ، ولایت فقیه ، ظریف ، عملکرد اقتصادی دولت یازدهم ، هنر ، ارز ، استکبار ستیزی ، اسرائیل ، انتخابات مجلس ، بدعهدی آمریکا ، برنامه پایش ، جنگ نرم ، جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ، انتخابات آزاد ، ایمنی ، نقض برجام ، سران قوا ، نرخ رشد جمعیت ، مذاکره کنندگان هسته ای ، جریان انحرافی ، توافق نهایی هسته ای ، تهاجم فرهنگی ، تحریف انقلاب ، بانک ، انتقاد ، مدیریت ، نرمش قهرمانانه ، سبک زندگی ، علامه مصباح ، سینما ، شبکه های اجتماعی ، مردم ، انقلابی گری ، اصولگرایی ، جمنا ، کارگر ، تحریف اسلام و انقلاب ، حجاب و عفاف ، اشتغال ، برجام 2 ، پسابرجام ، مسجد ، هنر و رسانه ، فوتبال ، قالیباف ، قانون اساسی ، مذاکرات هسته ای ، نفوذ ، فرهنگ عمومی ، رابطه ایران و آمریکا ، برجام های 2 و 3 ، باقری لنکرانی ، ازدواج ، آرمان های انقلاب ، وبلاگ نویسی ، آموزش و پرورش ، ائتلاف اصولگرایان ، اعتدال ، اینترنت ، انتخابات های 94 ، دولت یازدهم ، رکود ، شبکه اجتماعی افسران جنگ نرم ، میر حسین موسوی ، مالیات ، محمد جواد ظریف ، گفتمان انقلاب ، عربستان ، بسیج ، امام حسین ، حضرت مهدی عج ، کارشکنی های آمریکا در اجرای برجام ، حقوق های نجومی ، حقوق کلان مدیران دولتی ، حامیان متعصب احمدی نژاد ، خاتمی ، داعش ، تحریم موشکی ، تحریف شخصیت امام خمینی ، ترکیه ، جدایی نادر از سیمین ، تولید ملی ، توهین های دولتمردان ، ائتلاف اصلاح طلبان ، احمد توکلی ، آمریکا ، بسته تحریم موشکی ، انتقادات به برجام ، ایرانیت ، عراقچی ، فتنه گران ، عکس ، روحانی ، دولت راستگویان ، دولت های نهم و دهم ، سعید مرتضوی ، قرارداد خرید هواپیما ، محسن رضایی ، متن برجام ، نقدینگی ، مرگ بر آمریکا ، محمد خاتمی ، قراردادهای پسابرجامی ، سیاه نمایی ، عزت ایران ، عبدالرضا داوری ، باخت اصولگرایان در تهران ، پارسی بلاگ ، آملی لاریجانی ، ادارات ، توالد ، جنبش برنمی تابیم ، تحریم های جدید ، خودروسازان ، حوادث ناشی از کار ، دوقطبی سازی ، حاشیه سازی ، حجاب ، حداد عادل ، حلقه انحرافی ، حقوق ، حسین قدیانی ، حادثه پلاسکو ، خطوط قرمز رهبری ، جدایی مشایی از احمدی نژاد ، توهین ، توصیه رهبری به احمدی نژاد ، بیداری اسلامی ، پزشک ، انتخابات خبرگان ، عدالت خواهی ، شهید ، صادرات ، سید حسن خمینی ، سمن ، سبد کالا ، سپاه ، ساده زیستی ، مداحان ، مبارزه با فساد ، متکی ، مسکن مهر ، مصافحه ظریف و اوباما ، ولایتمداری ، کرسنت ، کهریزک ، مفاسد کلان اقتصادی ، مهدی خزعلی ، نهاوندیان ، واردات ، نظارت ، لیست هاشمی ، کارگر ، قرارداد صنعت خودرو ، سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل ، ضرغامی ، طرفداران دولت ، شهرداری تهران ، شجریان ، شفافیت اقتصادی ، امر به معروف و نهی از منکر ، اکبر ترکان ، بازرس کار ، بانک مرکزی ، پویش اجازه نمی دهیم ، پساتحریم ، بقایی ، آیت الله جنتی ، آیت الله رئیسی ، 9 دی ، bbc ، VOA ، امام حسین (ع) ، اقتدار ایران ، اردغان ، توافق وین ، توان موشکی ، تعهد به FATF ، جهاد اقتصادی ، جعفرزاده ، جان کری ، توافق چند مرحله ای ، تشدید تحریم ها ، چادر ، حصر خانگی ، حصر سران فتنه ، حسین شریعتمداری ، حضرت علی ، حقوقهای نجومی ، خط امام ، دوقطبی های کاذب ، دبه کردن هسته ای ، ترامپ ، تصویب برجام ، تعهد دولت به کارگروه اقدام مالی ، تحریم ISA ، تجاوز سربازان آمریکایی ، بیانیه لوزان ، جام زهر ، تک فرزندی ، تهران ، توافقنامه ژنو ، اسلام ، اظهارات هاشمی درباره مجلس خبرگان ، 22 بهمن ، ادغام وزارتخانه ها ، برنامه امروز دیروز فردا ، برجام خسارت محض ، بازرسی کار ، بازار ، انگلیس ، انقلاب اسلامی ، انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم ، امام زمان (عج) ، شورای عدم تعهد ، عدالت اجتماعی ، عذر خواهی ، غیرت ، فائزه هاشمی ، فرزندان ، سالگرد برجام ، رد صلاحیت احمدی نژاد ، رفع حصر ، رویانیان ، فیش های نجومی ، فضای مجازی ، مجلس خبرگان ،
لوگوی دوستان
 
دوستان
 
عاشق آسمونی یا صاحب الزمان (عج) من وآینده من بانـــــــوی دشــــــــــت رویــــــا در سایه سار ولایت پایگاه تحلیلی( فصل انتظار) سرچشمه ادب و عرفان داروخانه دکتر سلیمی آسمون آبی چهاربرج رقصی میان میدان مین همه چیز آماده دانلود کانون فرهنگی شهدا پژواک عشق در کائنات ساعت یک و نیم آن روز ۩۞۩ السلام علیکم یا اهل بیت النبوه ۩ هــم انــدیشـی دینــی رضویّون حدیث منتظران قائم (عج) تراوشات یک ذهن زیبا بادصبا یادداشتهای فانوس نمکستان سربازی در مسیر حرم الشهدا دل شکسته برادران شهید هاشمی علمدار بصیر کبوتر نامه بر یادداشت های احمد ترابی زارچی مهاجر همای رحمت ایـــــــران آزاد wanted این نجوای شبانه من است نوری چایی_بیجار خورشیدها آسمانی ها xXxXx کرجـــیـــهــا و البرزنشینها xXxXx فرزند روح الله... غمزده وبلاگستان امام صادق (ع) هیئت فاطمیون شهرضا بر و بچه های ارزشی کوثر ولایت آزادی بیان مهدی یاران خبرنگار خط انقلاب مدافع ولایت افسران وبلاگ نویس حامیان جمهوری اسلامی ایران آسمان های خاکی وحدت تفاوت نمل/عاقبت جوینده یابنده است پایگاه مقاومت نجف اشرف بوشهر گوهرکمال ، حجاب برتر دنیای راه راه افسران سایبری امام خامنه ای سرویس وبلاگستان 8 دی حساس بشو سرباز صفر بصیر شمال استخدامی پنل اس ام اس | بانک شماره موبایل طراحی سایت فروشگاه اینترنتی پوشاک زنانه اوتیسا

       
       

سلمان علی علیه السلام

تحلیل های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی سیاوش آقاجانی

ابزار هدایت به بالای صفحه